Náš obchod je otevřen Po-Pá 9-18h a So 9-13h. Eshop funguje 24/7 - odesíláme ihned!!:-)

Jak umýt jízdní kolo?


Jak správně umýt jízdní kolo?

Je všeobecně známé, že aby Vaše jízdní kolo dobře fungovalo, je nezbytné o něj pečovat. Na kole je celá řada pohyblivých částí, na kterých ulpívá prach a nečistoty, což jim brání ve správném fungování a zároveň to zkracuje jejich životnost. Základem péče o každé kolo je tak jeho pravidelné a pečlivé mytí a mazání dílů, které to vyžadují. Nedílnou součástí pravidelné údržby je také kontrola kol, plášťů a brzdových destiček, které jsou jednou z nejdůležitějších součástí celého kola.    

 Mytí kola


Je jasné, že kolo bychom měli zbavovat nečistot ideálně po každé jízdě. Ale ruku na srdce, většina z nás to nejspíš nedělá. Přijedeme domů po dlouhé vyjížďce a nechce se nám, takže kolo hned putuje do své stáje. Při další jízdě nás však může překvapit nepřesné řazení, zejména při jízdě do kopce, nebo cinkání kotoučů, ze kterého by nejeden biker zešílel. Abychom těmto komplikacím předešli, musíme kolu věnovat trochu péče alespoň po každé jízdě v prašném, bahnitém nebo mokrém terénu.

Rám a kola kola – obecně při mytí raději nepoužívejte vysokotlaké čističe, protože voda by se mohla dostat pod těsnicí kroužky středů kol, hlavového složení a středového složení osy klik. Také by mohla vypláchnout vazelínu, která je pro dlouhou životnost a tichý chod kola velmi důležitá. Z tohoto důvodu je nejlepší možná volba šampon a kartáč. Pokud je Vaše kolo od velkých nečistot (bahno, písek) tak doporučuji nejdřív celé kolo na hrubo opláchnout vodou. Po odstranění největších nečistot nastříkame speciální šampon od firmy Mucoff (tento čistič je jediný schválený všemi výrobci) a rozetřeme kartáčem po celém rámu, zapletených kolech, řídítka apod. a necháme 2 minuty působit. Následně opláchneme vodou.

Převody - Převodové ústrojí bývá často mastné a špinavé. Na mastnostu je potřeba silnější čístítí prostředek, který mastnostu plně odbourá, zárověň nejlépe i špínu. Ideální přípravek na převody je Mucoff Drivetrain. Stačí stříknout přípravek na kazetu, převodníky a řetěz a následně pomocí speciálního kartáče rozetřít a nechat 2 minuty působit. Po uplynutí 2 minut stačí vzít například zahradní hadici a nečistoty smýt. Násladně bude převodové ústrojí kompletně čisté. 

Detailing a mazání



Detailing - detailní leštění rámu je vhodné pro lidi, kteří svůj stroj vyslověně milují. Na první pohled se zdá, že to nemůže běžný člověk zvládnout. Opak je pravdou. Pokud máte speciální přípravky tak je to velice jednoduché. 
Jako první je potřeba mít utěrku z mikrovlákna, díky které můžeme používat přípravky. S obyčejnou utěrkou budou na rámu, vidlici a kolech vznikat šmouhy a efekt nebude 100%. Je potřeba rozlišit, jestli máte rám matný nebo lesklý. Podle toho se následně volí přípravek na matný nebo lesklý rám. Po umytí a vyschnutí kola můžeme začít.

Upozornění! přípravek se nikdy nesmí dostat na brzdové obložení. Pokud by se tak stalo, destičky a kotouč se silně zamastí a nelze jej následně snadno odmastit.

Úplně ideální stav je mít sundaná kola, díky tomu se dostanete na nepřístupná místa, ale není to potřeba. Nastříkejte na trubku rámu jemnou vrstvu a tu následně rozetřeme hadříkem z mikrovlákna. Takto to udělejte na každé trubce. Ten samý úkon následně udělejte na vidlici a kola. Následně stačí nechat zaschnout.

Leštící prostředek na rám Sillicon shine je vhodný také na kluzáky vidlic.
 Všechny tyto přípravky můžete použít také na vaší motorku nebo auto.:-)

V naší nabídce naleznete také přípravek Miracle Shine , který je složený tří druhů vosků a mnoha dalších funkčních přísad, včetně fluoropolymerů. Díky fluoropolymerové technologii má leštěnka úžasnou schopnost odpuzovat vodu a nečistoty. Proto veškeré ošetřené partie stroje vždy zůstanou čistší a snáze omyvatelné než ty bez ošetření. 

Mazání - Většina lidí si myslí, že na kole je nutno mazat několik komponentů, není to však úplně pravda. Jediné, co by jste měli pečlivě hlídat je řetěz. Komponenty jako hlavové složení, středové složení, čepy a podobné doporučuji nechat na odborném servisu. 
Vždy platí pravidlo - když se o řetěz staráte, tak prodlužujete jeho živostnost. Obvykle řetěz na jízdním kole vydrží něco mezi 1500-2000 kilometry. Na elektrokole se životnost pohybuje okolo 900-1200km. Pokud o řetěz není pečováno, tak se životnost může snížit až o polovinu. 

Řetězu je nejlépe v momentě, kdy je čistý a namazaný. Pokud máte řetěz špinavý, tak špína funguje jako brusivo, které zkracuje životnost. V momentě, kdy je řetěz suchý vzniká velké tření mezi řetězem a pastorky.