Aktuálně: 1) Do servisu ppřijímáme momentálně jen kola koupená ve Spectrumbike. 2) Pátek až pondělí 22-25/3 Test The Best Spectrumbike. Aktuální obsazenost a rezervovatelnost kol níže na titulní stránce.
Tip TEST ME! GX EAGLE upgrade! Efekt lupa
  • 1 z 2
 

Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29 12spd 2019 TEST

1 hodnocení
 

Nemějte strach, S-Works není jediná řada, se kterou si užijete všechnu tu zábavu – nový Stumpjumper Comp Carbon 29 nabízí stejný rám z karbonu 11m jako jeho starší brácha, ale s pořádnými komponenty a to včetně 12ti rychllostního řazení SRAM NX Eagle za cenu, kterou si každý může dovolit.

U tohoto kola nabízíme upgrade na Sram GX EAGLE (páčka, kazeta, přehazovačka, řetěz) za výhodnou cenu 8000Kč!

 

 
112 999 Kč
93 387,60 Kč bez DPH
Na splátky již od 3390 Kč
Značka Specialized
Kategorie celoodpružená kola
Záruka doživotní na rám
Zvolte variantu
Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29 12spd 2019 TEST Velikost kola: L
Barva kola: Satin Carbon / Rocket Red
Modelový rok: 2019
Skladem (1 ks) 112 999 Kč
93 387,60 Kč bez DPH
   
 

Cíl v návrhu tvaru nového Stumpjumpera byl jednoduchý - vytvořit pořádný trail bike. A jak se ukázalo, odvíjí se to především od tuhosti. Rám totiž říká něco vašim rukám a z druhé strany zase něco jiného vašim nohám, s čímž si váš mozek neumí úplně snadno poradit a tím nastává nerovnováha, která se do kola promítá jistou nestálostí. Abychom to napravili, museli jsme se zaměřit na materiál a tvary.

Začali jsme tím, že jsme vyvinuli náš vlastní test tuhosti specificky zaměřený na horská kola a podívali jsme se na to pomocí analýzy Finite Element (FEA), abychom zjistili kde přesně se dá dosáhnout největšího posunu v oblasti tuhosti. To vedlo k zásadnímu objevu: Rámy velikostí L a XL potřebují zvýšit tuhost vpředu, zatímco rámy velikosti S a M jsou v pořádku. Díky tomu jsme dokázali vytvořit rám, který je o 20% výkonnější. Takže na konci, jsme získali nejlehčí rám na trhu.

Navrhli jsme rám, kde tuhost byla hlavním cílem, proto jsme vyvinuli radikální tvar s bočním ramenem. Předek a zadek rámu jsou spojeny třemi body a boční rameno pomáhá udržet tyto body super tuhé a propojené, zatímco zadní díl rámu může vážit o 100 gramů méně. Minimalizuje totiž flexi rámu, když je zadní tlumič aktivní.

Pokročili jsme pod dráze odpružení s Rx Trail Tune jak na vidlici, tak na zadním tlumiči. Výkon pružení významně závisí na rámu, kolech a velikosti jezdce, proto jsme použili Rx Tune na každém kole uprostřed nastavitelného spektra, čímž získáte největší možný rozsah jak jemně vyladit vaši jízdu. Dalším želízkem v ohni bylo zachovat vlastnosti odpružení skrze všechny velikosti kol – proto jsme RX Tune nastavili specificky pro každou platformu. Takže je jedno jaký rozměr kol upřednostňujete, vaše odpružení bude vždy fungovat lineárně.

Také byly provedeny kroky, které měly za cíl vám usnadnit život s tímto kolem. Středové složení na závit je pro nás triumfálním návratem také jsme udělali více místa pro plášť o rozměru až 3,0“. Také máte možnost jezdit jakýkoli tlumič budete chtít, protože jsme začali používat standardní metrické tlumiče. A možnost úpravy jízdního stylu pomocí Flip Chipu vám dovolí si geometrii uzpůsobit vašemu oblíbenému terénu. Otočením z horního na nižší posazení se sníží i středové složení o 6 mm a hlavová trubka se položí o půl stupně. Také na vás vyskočí drobné detaily, které vás jistě překvapí, jako je nový žebrový tvar chrániče řetězové vzpěry, který zajistí, tichý chod řetězu. S naprostou vážností připouštíme, že vedení kabeláže jsme nemohli na karbonových modelech udělat jednodušší. Vedení je celé konstruováno z trubek celým karbonovým rámem, takže není nic jednoduššího, než zatlačit bovden a počkat, až vyjede druhou stranou. Už žádné smyčky, magnety a ohnuté dráty, nebo dokonce polštáře do kterých jste byli zvyklí brečet.

Seznam komponentů na tomto modelu Comp obsahuje díly s nepopiratelnou hodnotou kvality, jako je 12ti rychlostní řazení SRAM NX Eagle, diskové brzdy SRAM Guide R, tlumič a vidlice FOX a zapletená kola Roval Traverse 29.

  • Asymetrická konstrukce Stumpjumpera z karbonu FACT 11m je lehká, tuhá a připravena na trailování. Je postavena na geometrii 29 Trail, která poskytuje dostatek pohodlí a jistoty. S integrovanou technologií SWAT™ ve spodní rámové trubce, závitovým středovým složením, snadným vedením kabeláže a zcela novým tichým chráničem řetězu je připraven na jakýkoli trail.
  • Zadní tlumič FOX DPS Performance s laděním Rx Trail Tune zajistí, že bez ohledu na velikost kol či rámu bude vaše kolo fungovat perfektně.
  • 12ti rychlostní sada řazení SRAM NX Eagle poskytuje široký rozsah převodů pro výkonné stoupání, ale i klesání.

 

TECHNICKÉ SPECIFIKACE

ŘAZENÍ Sram NX Eagle, trigger, 12-speed
KLIKY SRAM NX Eagle, DUB, 170mm
PŘEHAZOVAČKA SRAM NX Eagle, 12-speed
KAZETA SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t
ŘETĚZ SRAM NX Eagle, 12-speed
STŘED SRAM DUB, threaded BB
PŘEVODNÍKY Steel, 30T
PŘEDNÍ BRZDA SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 200mm
ZADNÍ BRZDA SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 180mm
VÝPLET DT Swiss Industry
PŘEDNÍ PLÁŠŤ Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.6"
PŘEDNÍ NÁBOJ Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
ZADNÍ NÁBOJ Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
DUŠE Standard, Presta valve
RÁFKY Roval Traverse 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready, 28h
ZADNÍ PLÁŠŤ Purgatory, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss ready, 29 x2.6"
PEDÁLY Specialized Dirt
ŘÍDÍTKA Specialized Trail, 6061 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 780mm, 31.8mm clamp
SEDLO Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
PŘEDSTAVEC Specialized Trail, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
GRIPY Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
SEDLOVKA X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL LE lever, 34.9mm, S: 125mm, M/L/XL: 150mm of travel
OBJÍMKA Alloy, 38.6mm
RÁM FACT 11m, full carbon chassis and rear end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, SWAT™ Door integration, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 140mm of travel
ZADNÍ TLUMIČ FOX FLOAT DPS Performance, Rx Trail Tune, rebound and 3-position compression adjust, 210x50mm
VIDLICE FOX FLOAT Rhythm 34, GRIP Damper, 51mm offset, 2-position sweep adjust, 15x110mm, tapered alloy steerer, 150mm of travel

Geometrie

  S M L XL
DÉLKA KLIK 170mm 170mm 170mm 170mm
DÉLKA PŘEDSTAVCE 45MM 45MM 45MM 45MM
DÉLKA SEDLOVKY 376mm 438mm 438mm 438mm
SADDLE WIDTH 143mm 143mm 143mm 143mm
ŠÍŘKA ŘÍDÍTEK 780mm 780mm 780mm 780mm
DOSAH 405mm 425mm 445mm 470mm
DÉLKA HORNÍ TRUBKY, HORIZONTÁLNÍ 572mm 595mm 628mm 662mm
STACK (VÝŠKA OD VRCHOLU HLAVOVÉ TRUBKY PO STŘEDOVÉ SLOŽENÍ) 614mm 614mm 641mm 656mm
ROZVOR 1149mm 1169mm 1201mm 1232mm
DÉLKA ŘETĚZOVÉ VZPĚRY 437mm 437mm 437mm 437mm
VZDÁLENOST PŘEDNÍ OSA – STŘEDOVÉ SLOŽENÍ 714mm 734mm 766mm 797mm
BB DROP 33mm 33mm 33mm 33mm
VÝŠKA STŘEDOVÉHO SLOŽENÍ 342mm 342mm 342mm 342mm
ÚHEL SEDLOVÉ TRUBKY 74.8° 74.5° 74.1° 73.7°
ÚHEL HLAVOVÉ TRUBKY 66.5° 66.5° 66.5° 66.5°
DÉLKA SEDLOVÉ TRUBKY 380mm 410mm 455mm 505mm
DÉLKA HLAVOVÉ TRUBKY 95mm 95mm 125mm 140mm
VÝŠKA RÁMU V ROZKROKU 747mm 750mm 762mm 775mm
VYOSENÍ VIDLICE (OFFSET) 51mm 51mm 51mm 51mm
DÉLKA CELÉ VIDLICE 560mm 560mm 560mm 560mm
STOPA KOLA 107mm 107mm 107mm 107mm

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

5,0 1 hodnocení
Přidat hodnocení
5
1x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.
Více o způsobu používání cookies naleznete ve spodním menu v článku "Zásady používání cookies".