POZOR! Black November ve Spectrumbike! Drsné slevy 20-40% na kola 2017 a 2018. Máme už i 100kol 2019, na ty nabízíme 10% cashback + financování od 0% navýšení!
Novinka Tip Cashback 10% Efekt lupa
  • 1 z 2
 

Specialized Stumpjumperr ST Comp 29 - 12sp 2019

Neohodnoceno
 

Se stejnou karbonovou konstrukcí 11m jako má model S-Works přináší Stumpjumper ST Comp Carbon 29 na 12ti rychlostní řazení SRAM NX Eagle skvělé ovládací vlastnosti a zakázkově ladné odpružení. Nezapomeňte, že tohle je verze ST, což znamená, že Stumpjumper má trošku ostřejší úhly a nižší zdvihy (130 mm vpředu a 120 mm vzadu), takže se vám dostane citlivějšího a vznešenějšího posedu a bude se vám lépe jezdit do kopce, ale i z kopce.

109 999 Kč
90 908,26 Kč bez DPH
Na splátky již od 3300 Kč
Značka Specialized
Kategorie celoodpružená kola
Záruka doživotní na rám
Zvolte variantu
Specialized Stumpjumperr ST Comp 29 - 12sp 2019 Velikost kola: L
Barva kola: Satin / Oak / East Sierras
Modelový rok: 2019
Skladem (1 ks) 109 999 Kč
90 908,26 Kč bez DPH
   
 

Cíl v návrhu tvaru nového Stumpjumpera byl jednoduchý - vytvořit pořádný trail bike. A jak se ukázalo, odvíjí se to především od tuhosti. Rám totiž říká něco vašim rukám a z druhé strany zase něco jiného vašim nohám, s čímž si váš mozek neumí úplně snadno poradit a tím nastává nerovnováha, která se do kola promítá jistou nestálostí. Abychom to napravili, museli jsme se zaměřit na materiál a tvary.

Začali jsme tím, že jsme vyvinuli náš vlastní test tuhosti specificky zaměřený na horská kola a podívali jsme se na to pomocí analýzy Finite Element (FEA), abychom zjistili kde přesně se dá dosáhnout největšího posunu v oblasti tuhosti. To vedlo k zásadnímu objevu: Rámy velikostí L a XL potřebují zvýšit tuhost vpředu, zatímco rámy velikosti S a M jsou v pořádku. Díky tomu jsme dokázali vytvořit rám, který je o 20% výkonnější. Takže na konci, jsme získali nejlehčí rám na trhu.

Navrhli jsme rám, kde tuhost byla hlavním cílem, proto jsme vyvinuli radikální tvar s bočním ramenem. Předek a zadek rámu jsou spojeny třemi body a boční rameno pomáhá udržet tyto body super tuhé a propojené, zatímco zadní díl rámu může vážit o 100 gramů méně. Minimalizuje totiž flexi rámu, když je zadní tlumič aktivní.

Pokročili jsme pod dráze odpružení s Rx Trail Tune jak na vidlici, tak na zadním tlumiči. Výkon pružení významně závisí na rámu, kolech a velikosti jezdce, proto jsme použili Rx Tune na každém kole uprostřed nastavitelného spektra, čímž získáte největší možný rozsah jak jemně vyladit vaši jízdu. Dalším želízkem v ohni bylo zachovat vlastnosti odpružení skrze všechny velikosti kol – proto jsme RX Tune nastavili specificky pro každou platformu. Takže je jedno jaký rozměr kol upřednostňujete, vaše odpružení bude vždy fungovat lineárně.

Také byly provedeny kroky, které měly za cíl vám usnadnit život s tímto kolem. Středové složení na závit je pro nás triumfálním návratem také jsme udělali více místa pro plášť o rozměru až 3,0“. Také máte možnost jezdit jakýkoli tlumič budete chtít, protože jsme začali používat standardní metrické tlumiče. A možnost úpravy jízdního stylu pomocí Flip Chipu vám dovolí si geometrii uzpůsobit vašemu oblíbenému terénu. Otočením z horního na nižší posazení se sníží i středové složení o 6 mm a hlavová trubka se položí o půl stupně. Také na vás vyskočí drobné detaily, které vás jistě překvapí, jako je nový žebrový tvar chrániče řetězové vzpěry, který zajistí, tichý chod řetězu. S naprostou vážností připouštíme, že vedení kabeláže jsme nemohli na karbonových modelech udělat jednodušší. Vedení je celé konstruováno z trubek celým karbonovým rámem, takže není nic jednoduššího, než zatlačit bovden a počkat, až vyjede druhou stranou. Už žádné smyčky, magnety a ohnuté dráty, nebo dokonce polštáře do kterých jste byli zvyklí brečet.

Model Comp je postaven na komponentech nepopiratelné kvality, jako je 12ti rychlostní řazení SRAM NX Eagle, diskové brzdy SRAM Guide R a vidlice FOX FLOAT Rhythm 34 se zdvihem 130 mm a tlumič FOX FLOAT DPS se zdvihem 120 mm, nakonec ještě kola Roval Traverse 29.

 
  • Asymetrická konstrukce Stumpjumpera ST z karbonu FACT 11m je lehká, tuhá a připravena na trailování. Je postavena na geometrii 29 Trail, která poskytuje dostatek pohodlí a jistoty. S integrovanou technologií SWAT™ ve spodní rámové trubce, závitovým středovým složením, snadným vedením kabeláže a zcela novým tichým chráničem řetězu je připraven na jakýkoli trail.
  • Zadní tlumič FOX DPS Performance s laděním Rx Trail Tune zajistí, že bez ohledu na velikost kol či rámu bude vaše kolo fungovat perfektně.
  • 12ti rychlostní sada řazení SRAM NX Eagle poskytuje široký rozsah převodů pro výkonné stoupání, ale i klesání.
ŘAZENÍ Sram NX Eagle, trigger, 12-speed
KLIKY SRAM NX Eagle, DUB, 170mm
PŘEHAZOVAČKA SRAM NX Eagle, 12-speed
KAZETA SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t
ŘETĚZ SRAM NX Eagle, 12-speed
STŘED SRAM DUB, threaded BB
PŘEVODNÍKY Steel, 30T
PŘEDNÍ BRZDA SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 200mm
ZADNÍ BRZDA SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 180mm
VÝPLET DT Swiss Industry
PŘEDNÍ PLÁŠŤ Butcher, GRID Casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.3"
PŘEDNÍ NÁBOJ Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
ZADNÍ NÁBOJ Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
DUŠE Standard, Presta valve
RÁFKY Roval Traverse 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready
ZADNÍ PLÁŠŤ Purgatory, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.3"
PEDÁLY Specialized Dirt
ŘÍDÍTKA Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 780mm width
SEDLO Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
PŘEDSTAVEC Specialized Trail, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
GRIPY Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
SEDLOVKA X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL LE lever, 34.9mm, S: 125mm, M/L/XL: 150mm of travel
OBJÍMKA Alloy, 38.6mm
RÁM FACT 11m, full carbon chassis and rear end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, SWAT™ Door integration, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 120mm of travel
ZADNÍ TLUMIČ FOX FLOAT DPS Performance, Rx Trail Tune, rebound and 3-position compression adjust, 190x42.5mm
VIDLICE FOX FLOAT Rhythm 34, GRIP Damper, 51mm offset, 2-position sweep adjust, 15x110mm, tapered alloy steerer, 130mm of travel
 

Geometrie

  S M L XL
DÉLKA KLIK 170mm 170mm 170mm 170mm
DÉLKA PŘEDSTAVCE 45MM 45MM 45MM 45MM
DÉLKA SEDLOVKY 376mm 438mm 438mm 438mm
SADDLE WIDTH 143mm 143mm 143mm 143mm
ŠÍŘKA ŘÍDÍTEK 780mm 780mm 780mm 780mm
DOSAH 415mm 435mm 455mm 480mm
DÉLKA HORNÍ TRUBKY, HORIZONTÁLNÍ 569mm 592mm 624mm 657mm
STACK (VÝŠKA OD VRCHOLU HLAVOVÉ TRUBKY PO STŘEDOVÉ SLOŽENÍ) 607mm 607mm 635mm 649mm
ROZVOR 1141mm 1161mm 1192mm 1223mm
DÉLKA ŘETĚZOVÉ VZPĚRY 437mm 437mm 437mm 437mm
VZDÁLENOST PŘEDNÍ OSA – STŘEDOVÉ SLOŽENÍ 707mm 727mm 758mm 789mm
BB DROP 39mm 39mm 39mm 39mm
VÝŠKA STŘEDOVÉHO SLOŽENÍ 333mm 333mm 333mm 333mm
ÚHEL SEDLOVÉ TRUBKY 75.8° 75.5° 75.1° 74.7°
ÚHEL HLAVOVÉ TRUBKY 67.5° 67.5° 67.5° 67.5°
DÉLKA SEDLOVÉ TRUBKY 380mm 410mm 455mm 505mm
DÉLKA HLAVOVÉ TRUBKY 95mm 95mm 125mm 140mm
VÝŠKA RÁMU V ROZKROKU 740mm 743mm 755mm 768mm
VYOSENÍ VIDLICE (OFFSET) 51mm 51mm 51mm 51mm
DÉLKA CELÉ VIDLICE 540mm 540mm 540mm 540mm
STOPA KOLA 99mm 99mm 99mm 99mm
 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat hodnocení
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.
Více o způsobu používání cookies naleznete ve spodním menu v článku "Zásady používání cookies".