Popis
Cíl v návrhu tvaru nového Stumpjumpera byl jednoduchý - vytvořit pořádný trail bike. A jak se ukázalo, odvíjí se to především od tuhosti. Rám totiž říká něco vašim rukám a z druhé strany zase něco jiného vašim nohám, s čímž si váš mozek neumí úplně snadno poradit a tím nastává nerovnováha, která se do kola promítá jistou nestálostí. Abychom to napravili, museli jsme se zaměřit na materiál a tvary.
Začali jsme tím, že jsme vyvinuli náš vlastní test tuhosti specificky zaměřený na horská kola a podívali jsme se na to pomocí analýzy Finite Element (FEA), abychom zjistili kde přesně se dá dosáhnout největšího posunu v oblasti tuhosti. To vedlo k zásadnímu objevu: Rámy velikostí L a XL potřebují zvýšit tuhost vpředu, zatímco rámy velikosti S a M jsou v pořádku. Díky tomu jsme dokázali vytvořit rám, který je o 20% výkonnější. Takže na konci, jsme získali nejlehčí rám na trhu.
Navrhli jsme rám, kde tuhost byla hlavním cílem, proto jsme vyvinuli radikální tvar s bočním ramenem. Předek a zadek rámu jsou spojeny třemi body a boční rameno pomáhá udržet tyto body super tuhé a propojené, zatímco zadní díl rámu může vážit o 100 gramů méně. Minimalizuje totiž flexi rámu, když je zadní tlumič aktivní.
Pokročili jsme pod dráze odpružení s Rx Trail Tune jak na vidlici, tak na zadním tlumiči. Výkon pružení významně závisí na rámu, kolech a velikosti jezdce, proto jsme použili Rx Tune na každém kole uprostřed nastavitelného spektra, čímž získáte největší možný rozsah jak jemně vyladit vaši jízdu. Dalším želízkem v ohni bylo zachovat vlastnosti odpružení skrze všechny velikosti kol – proto jsme RX Tune nastavili specificky pro každou platformu. Takže je jedno jaký rozměr kol upřednostňujete, vaše odpružení bude vždy fungovat lineárně.
Také byly provedeny kroky, které měly za cíl vám usnadnit život s tímto kolem. Středové složení na závit je pro nás triumfálním návratem také jsme udělali více místa pro plášť o rozměru až 3,0“. Také máte možnost jezdit jakýkoli tlumič budete chtít, protože jsme začali používat standardní metrické tlumiče. A možnost úpravy jízdního stylu pomocí Flip Chipu vám dovolí si geometrii uzpůsobit vašemu oblíbenému terénu. Otočením z horního na nižší posazení se sníží i středové složení o 6 mm a hlavová trubka se položí o půl stupně. Také na vás vyskočí drobné detaily, které vás jistě překvapí, jako je nový žebrový tvar chrániče řetězové vzpěry, který zajistí, tichý chod řetězu. S naprostou vážností připouštíme, že vedení kabeláže jsme nemohli na karbonových modelech udělat jednodušší. Vedení je celé konstruováno z trubek celým karbonovým rámem, takže není nic jednoduššího, než zatlačit bovden a počkat, až vyjede druhou stranou. Už žádné smyčky, magnety a ohnuté dráty, nebo dokonce polštáře do kterých jste byli zvyklí brečet.
Model Comp je postaven na komponentech nepopiratelné kvality, jako je 12ti rychlostní řazení SRAM NX Eagle, diskové brzdy SRAM Guide R a vidlice FOX FLOAT Rhythm 34 se zdvihem 130 mm a tlumič FOX FLOAT DPS se zdvihem 120 mm, nakonec ještě kola Roval Traverse 29.
- Asymetrická konstrukce Stumpjumpera ST z karbonu FACT 11m je lehká, tuhá a připravena na trailování. Je postavena na geometrii 29 Trail, která poskytuje dostatek pohodlí a jistoty. S integrovanou technologií SWAT™ ve spodní rámové trubce, závitovým středovým složením, snadným vedením kabeláže a zcela novým tichým chráničem řetězu je připraven na jakýkoli trail.
- Zadní tlumič FOX DPS Performance s laděním Rx Trail Tune zajistí, že bez ohledu na velikost kol či rámu bude vaše kolo fungovat perfektně.
- 12ti rychlostní sada řazení SRAM NX Eagle poskytuje široký rozsah převodů pro výkonné stoupání, ale i klesání.
ŘAZENÍ | Sram NX Eagle, trigger, 12-speed |
KLIKY | SRAM NX Eagle, DUB, 170mm |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM NX Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t |
ŘETĚZ | SRAM NX Eagle, 12-speed |
STŘED | SRAM DUB, threaded BB |
PŘEVODNÍKY | Steel, 30T |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 200mm |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Guide R, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 180mm |
VÝPLET | DT Swiss Industry |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID Casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.3" |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h |
ZADNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h |
DUŠE | Standard, Presta valve |
RÁFKY | Roval Traverse 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Purgatory, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.3" |
PEDÁLY | Specialized Dirt |
ŘÍDÍTKA | Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 780mm width |
SEDLO | Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
PŘEDSTAVEC | Specialized Trail, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
GRIPY | Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
SEDLOVKA | X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL LE lever, 34.9mm, S: 125mm, M/L/XL: 150mm of travel |
OBJÍMKA | Alloy, 38.6mm |
RÁM | FACT 11m, full carbon chassis and rear end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, SWAT™ Door integration, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 120mm of travel |
ZADNÍ TLUMIČ | FOX FLOAT DPS Performance, Rx Trail Tune, rebound and 3-position compression adjust, 190x42.5mm |
VIDLICE | FOX FLOAT Rhythm 34, GRIP Damper, 51mm offset, 2-position sweep adjust, 15x110mm, tapered alloy steerer, 130mm of travel |
Geometrie
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
DÉLKA KLIK | 170mm | 170mm | 170mm | 170mm |
DÉLKA PŘEDSTAVCE | 45MM | 45MM | 45MM | 45MM |
DÉLKA SEDLOVKY | 376mm | 438mm | 438mm | 438mm |
SADDLE WIDTH | 143mm | 143mm | 143mm | 143mm |
ŠÍŘKA ŘÍDÍTEK | 780mm | 780mm | 780mm | 780mm |
DOSAH | 415mm | 435mm | 455mm | 480mm |
DÉLKA HORNÍ TRUBKY, HORIZONTÁLNÍ | 569mm | 592mm | 624mm | 657mm |
STACK (VÝŠKA OD VRCHOLU HLAVOVÉ TRUBKY PO STŘEDOVÉ SLOŽENÍ) | 607mm | 607mm | 635mm | 649mm |
ROZVOR | 1141mm | 1161mm | 1192mm | 1223mm |
DÉLKA ŘETĚZOVÉ VZPĚRY | 437mm | 437mm | 437mm | 437mm |
VZDÁLENOST PŘEDNÍ OSA – STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | 707mm | 727mm | 758mm | 789mm |
BB DROP | 39mm | 39mm | 39mm | 39mm |
VÝŠKA STŘEDOVÉHO SLOŽENÍ | 333mm | 333mm | 333mm | 333mm |
ÚHEL SEDLOVÉ TRUBKY | 75.8° | 75.5° | 75.1° | 74.7° |
ÚHEL HLAVOVÉ TRUBKY | 67.5° | 67.5° | 67.5° | 67.5° |
DÉLKA SEDLOVÉ TRUBKY | 380mm | 410mm | 455mm | 505mm |
DÉLKA HLAVOVÉ TRUBKY | 95mm | 95mm | 125mm | 140mm |
VÝŠKA RÁMU V ROZKROKU | 740mm | 743mm | 755mm | 768mm |
VYOSENÍ VIDLICE (OFFSET) | 51mm | 51mm | 51mm | 51mm |
DÉLKA CELÉ VIDLICE | 540mm | 540mm | 540mm | 540mm |
STOPA KOLA | 99mm | 99mm | 99mm | 99mm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.