Aktuálně: 1) Naskladněno nové oblečení Specialized léto 2019 2)Do servisu přijímáme momentálně jen kola koupená ve Spectrumbike + garančky na Specialized. Děkujeme za pochopení
Tip Efekt lupa
 

Specialized Roval CLX 64 Disc – Rear

Neohodnoceno
 

Vytvořit zapletená kola pro maximální rychlost. Zaměřit se pouze na rychlost by byla chyba, chtěli jsme něco víc než další rychlé výplety, co umí jet rychle jenom rovně. Výsledkem jsou CLX 64 — nejrychlejší zapletená kola, která jsme kdy testovali. Nejen, že jsou nejrychlejší ve větrném tunelu, ale i v reálném světě závodů, což dokazuje sbírka zlatých medailí z UCI mistrovství světa 2016 - muži, časovka, týmová časovka.

Dostupnost Skladem (1 ks)
37 299 Kč
30 825,62 Kč bez DPH
Na splátky již od 1119 Kč
   
Značka Specialized
Kategorie Zadní
Záruka 2 roky
 

Přidejte do receptu kotoučové brzdy a máte CLX 64 Disc, nejrychlejší zapletená kola, která jsme kdy testovali s výhodami kotoučových brzd. Disc verze má navíc zvýšenou odolnost proti nárazům a specifické vrstvení karbonu na ráfcích. Díky absenci ráfkových čelistí, umožnilo vytvořit lehčí, přitom tužší ráfek.

Jednou z prvních otázek ohledně CLX 64 je, “Proč zrovna 64 mm a ne 65 mm?” Jednoduše proto, že 64 mm se v testech ukázala rychlejší, než 65 mm. Jeden milimetr — až do takových detailů při vývoji zabíháme. Vlastní větrný tunel nám umožňuje testovat všechny možné varianty a po více jak 2 letech vývoje, 80ti různých designech ráfků a bezmála 300 hodinách studií souvislostí mezi rámem a pláštěm jsme ve větrném tunelu zjistili, že 64 mm je ta nejrychlejší varianta pro běžné ježdění. Ve skutečnosti jsou dokonce rychlejší než 80+ mm vysoké výplety, které jsme testovali jako soupeře novým CLX 64. Stejná, nebo lepší aerodynamika při o 20 mm nižším ráfku výrazně zlepšuje odolnost proti bočnímu větru a kolo se pak lépe ovládá. To znamená, že i při silném větru bojujete sami se sebou a tratí, ne s větrem.

Dalším, neméně důležitým, kladem nižších ráfků je hmotnostní úspora plynoucí z využití méně materiálu. Hodně vysokých zapletených kol je pocitově pomalých z důvodu vysoké obvodové hmotnosti dané hlubokým ráfkem. Těžší ráfek roztočit, nebo naopak zabrzdit vyžaduje více úsilí a výplety nepůsobí tak lehce, živě. CLX 64 mají ráfek lehčí o více jak 220 gramů oproti konkurenci, což jim poskytuje hbité zrychlení, účinné zpomalení a změnu směru s vynaložením menší síly.

Ráfek ale není jediným komponentem zapletených kol CLX 64, který se podílí na aerodynamice a jízdním projevu. Zapletené kolo nevnímáme jako souhrn dílů, ale jako komplexní systém, kde naše náboje Aero Flange (AF) hrají významnou roli. Navrženy kompletně ve větrném tunelu, náboje AF mají neuvěřitelně malý čelní odpor, bez vlivu na tuhost, což je dělá aerodynamicky velice efektivními.

Když mluvíme o zapleteném kole jako o komplexním systému, nelze opomenout pláště. Mysleli jsme krok napřed a CLX 64 byla vyvíjena pro použití s moderní šířkou plášťů 24C. Na ráfku s vnitřní šířkou 21 mm se plášť objemově rovná rozměru 26C, a s ráfkem tvoří hladkou rovinu. To zajišťuje nejen nižší aerodynamický odpor, ale také nízký valivý odpor a lepší přilnavost v zatáčkách. Abychom šli s dobou, jsou ráfky osazeny tubeless páskou, připravené pro obutí bezdušových plášťů.

K ráfku jsme vybrali jen ty nejlepší komponenty pro vytvoření funkčních zapletených kol. Zploštělé dráty DT Swiss Aerolite se ve větrném tunelu ukázaly jako nejrychlejší, proto jsme je ručně zapletli do našich nábojů AFD s vnitřnostmi DT 240, které se otáčí na keramických průmyslových ložiscích CeramicSpeed. Proč zrovna ručně zaplétané? Člověk, narozdíl od stroje, se schopen zachytit drobné niance, které tvoří rozdíl mezi dobře a výborně zapleteným kolem.

 

  • Typ ráfku: Karbon, plášťový, bezdušový (2bliss-ready)
  • Materiál ráfku: karbon
  • Brzdný povrch: lze použít pouze s kotoučovými brzdami
  • Výška ráfku: 64 mm
  • Šířka ráfku: 20.7 mm (vnitřní), 29.9 mm (vnější)
  • Typ výpletu: Jednoduché/dvojité křížení (2:1)
  • Počet paprsků: 24
  • Typ paprsků: DT Swiss Aerolite T-head
  • Typ niplů: DT Swiss Pro Lock hexagonal
  • Náboj zadního kola: Roval AFD2, Centerlock, ložiska CeramicSpeed, vnitřnosti DT Swiss 240, 11 rychlostí, rychloupínák nebo 142x12 mm pevná osa s koncovkami
  • Způsob montáže: ručně postavené
  • Navíc: polstrovaný obal na kolo Roval, Roval rychloupínák, záslepky ráfku Roval a bezdušový ventilek, 142x12 mm pevná osa & rychloupínák s koncovkami
  • Hmotnost: 880 g

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat hodnocení
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.
Více o způsobu používání cookies naleznete ve spodním menu v článku "Zásady používání cookies".